KLASS 1B

Hej och välkommen, det här är om oss i klass ★1B★:
Vi är en härlig klass från jordens alla hörn som älskar skolan!

Vi är 12 flickor och 11 pojkar och vår klasslärare heter Anna. Zarema är med oss under dagarna, hon hjälper oss när vi tycker något är svårt. Även Zakarya hjälper till i klassen då och då.

Vi arbetar med många olika skolämnen och vi är väldigt nyfikna på att lära oss nya saker. Ganska ofta har vi ute-lektioner. Det finns mycket vi upptäcker och lär oss då vi är utomhus.

Att lyssna på och läsa böcker är något som vi gör nästan varje dag. Det tycker vi är roligt. Vi går till biblioteket varje fredag och lånar böcker. Vi tycker mycket om att pyssla, skapa och måla. I vår klass tar vi hand om varandra. Vi är hjälpsamma och bryr oss, om någon är ledsen. Vi vet hur en bra kompis ska vara, kompismassage är något vi alla tycker om!