EID AL-FITR 2021

Hej/Salam Vårdnadshavare!

Vi önskar med detta brev önska er Eid Mubarak och en fin ledighet. Skolan närmar sig terminsslut och eleverna har kämpat på med stort tålamod trots den pågående pandemin. Eid firandet i år  blir inte som det brukar vara med stora folksamlingar och delad gemensam glädje. Istället uppmuntrar vi från skolans  sida att fira i lite mindre grupper och med närmaste familjen . Det är helt i sin ordning att istället skicka/ använda de digitala verktyg som finns såsom sms /sociala medier för att ändå få en känsla av gemenskap och samtidigt  gratulera varandra vid denna högtid.

Vi hoppas också ni får äta gott och skänker en tanke till de människor i andra länder  som inte har det lika bra som oss under denna högtid.

Från ledning och skolans personal önskar vi er en riktigt skön Eid !

Vi ber er även fortsättningsvis att följa de rekommendationer som finns från folkhälsomyndigheten och att ni provtar er och era barn när de uppvisar eventuella symptom som skulle kunna vara covid-19.